Annie Särka, 23, följer träningsvideos, koreografier, serier, filmer, reklamer och gameshows som hennes favoritband är med i.
– Jag tycker jättemycket om den yngsta bandmedlemmen i BTS. Han är skitsnygg och bra på att dansa, säger Annie.
Vi minns alla hur Psy tog över världen med Gangnam Style. Idag har över tre miljarder människor sett videon på Youtube. Men K-pop är så mycket mer än ett viralt klipp. Här berättar tre superfans om fenomenet.
Annie Särka, 23, följer träningsvideos, koreografier, serier, filmer, reklamer och gameshows som hennes favoritband är med i.
– Jag tycker jättemycket om den yngsta bandmedlemmen i BTS. Han är skitsnygg och bra på att dansa, säger Annie.
Annie förklarar att bandens fanbase är en stor del av framgången. De översätter koreanska videos till engelska vilket gör att K-pop får större spridning utomlands. Fansens enorma fascination för artisterna sprider framgången.
– De är väldigt mycket mer än bara artister. De är superkändisar.
Sara Ideström, 20, tror att många blir besatta av K-pop för att artisterna ser så bra ut.
– Sen är de väldigt, väldigt duktiga. Jättebra på att dansa. Deras röster...de har ju tränat så himla mycket så de sjunger jättebra, fortsätter hon.
– De tränar ju typ i sju år innan de får vara med i ett band, inflikar Maria Nåtoft, 20.
I början tyckte Maria att allt var töntigt. Nu är ett av hennes absoluta favoritband EXO och hon älskar K-pop.
– Musiken är så catchy. Man fastnar verkligen. Asså jag kan inte förklara...det är som en sjukdom, säger hon.
– De satsar verkligen 100 procent på sina musikvideos. Det blir som en helt annan...ett helt annat liv som man bara sugs in i, säger Sara.
– På ett sätt är det en läskig industri, men det är kul att kolla på, avslutar Maria.